2012. június 1., péntek

Generál

Azaz teljes. (Teljes generál?;-)
Kerékpáros zsargonban a teljes felújítás.
Finom jelek utalnak arra, hogy nem minden szervizben jelenti ugyanazt. Nálunk 26 éve a csapágyak felújításának, a meghajtás tisztításának, az összes bowden cseréjének, a kerekek centrírozásának munkadíja.
Volt ebből probléma, amikor egyik munkatársunk átszegődött egy másik szervizbe. Első megbízása: generál!
Fogta a láncbontót, levette a láncot, majd beáztatta petróleumba. (Ahogy nálunk tanulta. Amíg a többi dologgal foglalkozik, addig is ázzon.) A főnök a fejét fogta: - Mit csinálsz?! A láncmosás nincs benne a generálban!

Volt olyan ügyfelem, aki sokáig hűségesen jött szervizeltetni. Aztán elmaradt egy évre. Látom ám, hogy egyszer csak ismét előbukkant. Kérdem, hogy merre járt, leszokott tán a bicajozásról? Zavartan magyarázta, hogy egy kicsit sokallta a munkadíjainkat és átszokott a "K" bácsihoz, ő sokkal olcsóbb.
- Ezt értem, de hogy-hogy ismét itt üdvözölhetjük?
- Tudja mester, egyszer szemtanúja voltam egy "csapágygenerálnak".
- ??
- Hát, az úgy volt, hogy kicsit kilazította kónuszt és vajazó késsel gépzsírt kent a csapágyházba. Rá a koszra meg a csillogó fémhulladékra. Ekkor döntöttem úgy, hogy hiába a negyedannyi munkadíj, inkább magánál tisztességesen megcsináltatom. Láttam, hogy itt a szerelő gyanús esetben még a napra is kiviszi az agyat, hogy nincs-e hajszálrepedés a csapágy csészén.

2 megjegyzés:

  1. Akárhogy számolom, ez már négy éve volt, tehát akkor mostmár harminc! Jó egészséget Mester! Ha ideje engedi, azért néha leírhatná egy-két emlékét, gondolatát...

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a jókívánságot és a biztatást!
    Igyekezni fogok..;-)

    VálaszTörlés