2012. május 25., péntek

Trafi 903-as

Úgy huszonöt évvel ezelőtt még csak pár biciklibolt és szerviz volt Budapesten.
Tudomásom szerint a régiek: Karaki, Liszkai, Velvárt, Szigeti, Plaszkó. (Biztosan volt még, én ezeket ismertem.)
Azután jöttek a fiatalok: Fülöp Jóska, László Tamás, jómagam, Vicsek János, Podhorszky Tibi.
Nagykereskedések, na azok még nem voltak.
Volt rendszerváltozás, volt határ liberalizáció. Lehetett menni Nyugatra. Én akkoriban egy Trabant kombival "szállítottam" a kispesti Kossuth térről (Favorit, HVZ, Sztart Sossze) és a József körút 41.-ből (Csepel mintabolt).
Ebbe a járgányba egy Fiat motort építettek, 150Km/órával lehetett utazni vele. Ez volt a Trabant-Fiat hibrid, a Trafi 903-as. Ezzel mentem - szezonban hetente - Bécsbe. Hátra behajtogatva egy agyváltós kemping bicaj. (Kezeket a magasba: ki ismeri? Sachs Duomatic kezelőszerv nélküli 2s kontrafékes agyváltó?)
Kelés három órakor,  parkolás reggel nyolckor Bécs külvárosában Anton Wrabel nagykereskedése előtt. Amit lehetett, tőle vettünk. ITM kormány, Weinmann cuccok, Regina racsni, versenypumpa, króm klipsz, stb. Ami nem volt neki, azt kerékpárral a belvárosból próbáltam begyűjteni. Fasan Gasse Intersport, "Kosty" Kosteleczky, Duna-sziget Sporthaus RIH, stb. (Bal hajtókar, Campa csónakpedálhoz menetes porkupak...)
Egyszer László Tomi megkérte az öreg Wrabelt, hogy kicsit több aero Weinmann fékkart szerezzen be, mert nálunk otthon ez nagyon megy.
- Mennyit?
- Kétszáz párat! Vágta rá Tamás.
Hetek múlva kiderült, hogy picit elhamarkodott kívánság volt. Annyira azért mégsem vitték a karokat. Alkalmanként 3-5 párat vettünk.
Az öreg rosszul beszélt angolul, Tamás nem tudott németül. Általában én tolmácsoltam.
Egyszer karon fog a bácsi és odavisz egy kétajtós szekrényhez. Kinyitja. (Mai napig hallom a hangját.)
- Bitte, B i t t e  Herr Cserny!
A szekrény  t e l e  volt aero fékkarokkal...
Tamás igen röstellte a dolgot, akkor megvett vagy ötven párat. Szerintem még ma is van neki...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése