2012. május 15., kedd

Látok

Kissé megtöröm a nagykereskedős sorozatot, de csak részben.
Az első bejegyzéseket kereskedőtársaim jól fogadták. Ugyanakkor nem vagyok benne biztos, hogy a nagyker cégek vezetői, tulajdonosai is annyira fognak ünnepelni.
Talán azt mondják: vak ez a fickó? Nem látja a fejlődést?

Kérem, nekem papírom van róla, hogy látok!

Sok évvel ezelőtt volt egy kis félórás látászavarom. A család nyomására másnap szemészetre mentem. Persze akkor már tökéletesen láttam, így a vizsgálat „eredménytelen” lett.
A lelkiismeretes dokinéni adott egy beutalót a Lipótmezőre. (Akkor még javában működött az Országos Pszichiátriai és Neurológiai Intézet, népszerű nevén a „Bolondokháza”.)
Telefonon kértem időpontot.
-         Holnap tíz óra harmincöt perc megfelel? Kérdezte K doktornő.
-         Természetesen! (Tízpercnyire lakom, majd felsétálok.)
Kissé furcsa volt ez a precíz időpont, de azért mentem.
Pár perccel fél előtt leültem az impozáns folyosón, szemben a szemészet ajtajával.
Hajszál pontosan fél után öt perccel (!) kivágódott az ajtó, a küszöbön megjelent egy majd’ két méteres, délceg doktornő.
-         Ön Cserny László?
Felugrottam, önkéntelenül vigyázzba vágtam magamat:
-         Igenis, én!
-         Tessék befáradni!
A vizsgálat nem volt érdekes, de utána!
Le kellett ülnöm és várnom, hogy az eredmény megszülessen.
Közben betoltak kerekesszékben egy enyhén lekötözött nénit. A száz kilós férfiápoló panaszkodott:
-         Nem hagyja a beteg, hogy becsöppentsek a szemébe!
-         Olyan nincs! Na, fogja csak a fejét, majd én! Így a doktornő.
A fickó fogta az ápolt fejét két kézzel, a szemésznő rátérdelt a karfára (és a néni karjára) majd próbált csöppenteni.
Na, ekkor csörrent meg mellettem a szemészet telefonja.
Ültem mellette, elvégre én csak egy beteg vagyok.
A doktornő kinézett rám oldalra:
- Megtenné, hogy felveszi?
Beleszóltam: tessék szemészet!
-         A K doktornőt keresem!
-         Nem tudom most adni, térdel egy betegen.
-         Akkor kérdezze meg már tőle, hogy… stb.
Szépen közvetítettem a hívó és a még mindig küzdő dokinéni között.
A megnyugtatóan lezárult beszélgetés végén valami szöget ütött a telefonáló fejébe:
            - Elnézést, megkérdezhetem, hogy Ön kicsoda?
            - Persze! Én egy beteg vagyok…!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése