2012. május 23., szerda

Felszínre

Ez a nagykereskedős sorozat felszínre lökött pár problémát. (Talán a cégeknél is, de most nem erről van szó...)
A visszajelzéseket figyelembe véve pár dolgot meg kell állapítani.

1., Felmerült, hogy én esetleg kikerekítem a történeteket. Nos, az események maguktól is elég érdekesnek bizonyultak, semmi szükség azokat színesíteni. (Egy műszerész meg legyen precíz, nem igaz?)
Úgy hogy, tessék tudomásul venni, minden úgy történt, ahogyan megírtam.

2., Felmerült továbbá, hogy kifejezetten a botrány okozás, a fikázás lenne a célja az egész írás sorozatnak. Az első ilyen témájú írás (kicsikarni) mintegy véletlenül íródott, egy bolti látogató kérdései nyomán. (Ezt Ti bizonyára jól ismeritek: "- miért nincs ez, vagy az a cikk?")
Ennek nyomán az egyik nagykerben beszélgetve kiderült, hogy sok évvel ezelőtt - felkérésre - már írtam az akkori kerékpáros cégekről egy-másfél oldalt. Ez a kis szösszenet (internet még nem volt!) mintegy szamizdatként keringett, név nélkül. (Szerényen azért megemlítem, hogy sikeres volt a dolgozat...)
Megbeszéltük, hogy megint írok egy aktuális, szubjektív sorozatot.

3., És ez a következő probléma: szubjektív. Hiába jegyeztem le az elején, hogy szigorúan saját szemszögből fogok mindent felmérni. Az objektivitást kezdték hiányolni. ("Vannak nálunk jól működő dolgok is...")
Ezt  elismerem. Ám nem egy szakszerű és teljes átvilágítás nyomán keletkezett hivatalos szakvéleményről volt szó! Nem is beszélve a terjedelemről. Egy blog bejegyzés és egy szakdolgozat mérete és emészthetősége között árnyalatnyi eltérés mutatkozik. (Akárcsak a honorárium mértékénél...)

4., Az egyik cégnél nagyon beletrafáltam valamibe. Véletlen volt, de talán megfigyelésen alapult mégis.
Ennek a sorozatnak elsősorban a jobbítás lett volna a célja. Ehhez viszont partnerek kellenének. Ez most nem látszik.
Másodsorban a szórakoztatás. Élvezetes stílusban megírni a tényeket, amiket úgyis mindenki ismer.
Kinyírni viszont senkit nem akarok, végül is partnerek vagyunk.
Egyelőre majd másról fogok írni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése