2012. május 4., péntek

Tévhit

Mai kis - enyhén szakmai - szösszenetünk a hazánkban forgalmazott kerékpárokról szól.
Nagyon sok vásárló jön, hogy ő magyar kerékpárt akarna venni. Erősen csodálkoznak, amikor kiderül, hogy nem csak a (Schwinn) Csepel magyar.
Első tévhit: a Schwinn nem német.
Második tévhit, az amerikai Schwinnek semmi köze a Csepel kerékpárgyártó és forgalmazó céghez. (Valamikor volt, de csak rövid ideig.)
Harmadik tévhit: A Csepel vezetése azt hiszi, jobban eladhatók a termékeik, ha Schwinn-ként forgalmazzák.
Váz gyártás már régen nem zajlik Európában. Tajvanról, Kínából és máshonnan érkező alkatrészekből összeszerelés zajlik, vagy dobozban jön a bicó, itt csak árusítják.
Lássuk a többi márkát! (A teljesség igénye nélkül.)
- Magellan. Forgalmazza a Cseke Rt. Magyar cég, két családnévből mozaik szó: Csere és Kele összevonása.
- Olimpia, Gepida. Magyar.
- Hauser, Specialized. Magyar. A cég tulajdonos Purnhauser család nevéből. Ők forgalmazzák a székesfehérvári
Caprine (azelőtt Caprinae) gépeket is.
- Neuzer. GT. Az esztergomi Neuzer András családnevéből.
- Mali. Wheeler, Mongoose. Magyar. Máli János cége.
Vannak érdekesebb esetek.
- Merida. Tajvanon készül, de egy száz százalékban magyar cég forgalmazza: a Bikefun Kft.
- Dema. Cseh cég, de a hazai forgalmazó (X-Factor) magyar.
- Kelly's. Szlovák. Hazai forgalmazója nincs, a szlovákok (felvidéki magyarok?) közvetlenül szállítanak a hazai kereskedők boltjaiba.

3 megjegyzés:

  1. Egy-két megjegyzés:)
    -A Schwinn nevet még idén elhagyja a Csepel, mivel ők is tudják, hogy a Csepel névnek itthon nagyobb a hagyománya.
    -Specialized nem magyar, csak az Avex forgalmazza
    -Dema: már nem a faktornál van, hanem a Bikeplanetnél
    -Kelly's: hazai forgalmazója nagyon sok van, nagykerük nincsen.
    -Mali: itt is csak a Mali magyar
    -Neuzer: itt is csak a Neuzer magyar.

    De jó a blog Cserny mester! Nyomjad tovább!
    Üdv:Thommey

    VálaszTörlés
  2. Igazad van, persze. De a bejegyzés lényege, hogy nem a Csepel "a" magyar. Amúgy meg a brand-eket illetően szerintem mindegy, hogy a készre szerelés hol zajlik. Dobozból húzunk elő egy távol-keleti gépet, vagy a tajvani alkatrészeket itt rakják össze géppé. (Utóbbi persze kicsit több - hazai - munkahely.)

    VálaszTörlés
  3. Hát igen. Ebből a szempontból elég gyászos a hazai helyzet.
    Gepida: készen festve jönnek a vázak közel s távol keletről. Csak összeszerelik.
    Neuzer: nyersen jönnek a vázak távolkeletről, és saját üzemükben festik, szerelik
    Csepel: a festett váz jön, és itt szerelik.
    Ha jól tudom az egyetlen gyártósora Máli Jani bácsinak van (letakarva egy raktárban), mivel az összes Mali bringa készen jön távolkeletről.
    Egyenlőre nem éri meg itthon semmit sem gyártani:(

    VálaszTörlés