2012. augusztus 1., szerda

Mint egy puskalövés

Az erőszak csúnya dolog.
Másokat megütni durvaság, tehát helytelen.
Gyermekkoromban is kerültem a dulakodós-püfölős "játékokat".
Felnőttként is inkább a tárgyalás híve vagyok.
Gyereket pedig pláne nem szabad inzultálni, egyszer mégis megtettem. Méghozzá másét, erősen.

A Balatonon nyaraltunk. (Déli-part) A sekély vízben egy lakásnyi alapterületű, fél méter magas, lapos homoksziget szolgálta a gyerekek strandolását, vár építését. Egy csomó német turista nő is ott napozott a szélén.
Óvodás gyerekeim homokoztak. Szóltam nekik, hogy kicsit ne keressenek, mert bemegyek úszni. Két kis kölök meghallotta, hogy magyarul beszélek, odajöttek hozzám:
- Bácsi kérem! Német fiúk itt egy élő kígyóval játszanak, a homokban kínozzák!
Odamentem a homokvárhoz, ahol tizenéves fiúk buzgólkodtak. Tényleg, a "várárokban" egy hatalmas pikkelyes test látszott néha a zavaros lében.
Lehajoltam és óvatosan kiemeltem. Több, mint egy méteres vízisikló volt. Elindultam vele a szabad víz felé. Egy tizenöt éves forma német kölyök jött velem és fogta ő is az állatot,  próbálta megakadályozni, hogy elvigyem a játékát. Közben magyarázta, hogy ez az övé, ő találta!
Rászóltam az anyanyelvén, hogy azonnal engedje el, ez egy élő állat! Ő meg elkezdte húzni maga felé a szerencsétlent. Na ekkor engedtem el egyik kezemmel a siklót és azzal a lendülettel egy hatalmas pofont kevertem le a kölöknek.
A siklót rögtön elengedte, én meg a vízbe eresztettem az állatot és figyeltem amint jó egészségben elúszik a nádas felé.
Igen jól sikerült tasli volt, olyat szólt, mint egy puskalövés. A gyerek ugyanis nem számított rá, (Németországban nem szabad a gyereket megütni) én meg már picit ingerült voltam, hogy ez a krumplizabáló itt szánalom nélkül semmibe vesz, játéknak tekint egy védett állatot.
A pofontól hanyatt esett, utána még le is hajoltam hozzá és leüvöltöttem a haját, hogy mit képzel, ez egy szigorúan védett állat, stb. A kölyök mukkanni sem mert.
Amikor felegyenesedtem, egy hatalmas termetű német hölgy magasodott fölém.
(Na, mondom, előkerült az anyja? Most vele is balhé lesz?)
Ekkor megszólalt a nő: - Danke schön! (Köszönöm szépen!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése