2012. október 16., kedd

"Huszonhat éve működik a bolt és szerviz. Ez idő alatt két alkalommal kellett megkérnem ügyfelet, hogy a jövőben ne látogassa "intézményünket"."

Eljön a papám és kiveri a bácsiból

Az első eset huszonöt éve volt. (Fiatalok kedvéért: még az MTB nem volt kitalálva, mindenki sárvédős-csomagtartós "félverseny" bicajjal nyomult.)
Bejött egy kamasz fiú defektes bringával. Szétszedtük a kereket, és egy olyan tömlő hullott ki a köpenyből, hogy elnyílt a szemünk: pont egy tucat jól-rosszul beragasztott lyuk volt rajta.
- Na, cimbora! Ide most berakunk egy új belsőt!
- Rendben.
Gumicsere kész, srác fizet, távozna.
- Figyu! A régi belsőddel mi legyen? Elviszed?
- Azt itt hagyom!
Fiú elbringázik, rossz belső röpül a kukába.
Egy hét elteltével jön ám megint  a gyerek.
- A belsőért jöttem!
- ??
- Hát a ragasztott tömlőért, amit itt hagytam!
- Rég kidobtuk. Azt mondtad, itt hagyod. Mi mást tettünk volna vele?!
- Micsodaaa?! Az egy  S e m p e r i t  belső volt! Baromi drága!
- De volt rajta tizenkét rosszul megjavított lyuk. Semmit sem ért már.
- Na, majd eljön a papám és kiveri a bácsiból a Semperit belsőt! (!!)

Ha hiszik, ha nem: este tényleg visszajött egy két méteres liftajtó pasassal.
A férfi aránylag köszönt és rákérdezett:
- Mi is volt ezzel a belsővel?
Pontosan, szó szerint elmondtuk. A verés ígéretét is. (Egy műszerész legyen precíz...;-)
Az apuka a gyerekre nézett:
- Na fiam, belső nincs. Most legalább megtanulod, hogyan kell az ügyeidet intézni!
Az erőszak kilátásba helyezéséről nem esett szó.
Vártuk, hogy ezek után valami elnézést vagy bocsánat elhagyja egyikük száját, de nem!
Úgyhogy udvariasan megkértem őket, hogy keressenek másik bringaboltot.
(Meg is tették, pedig később láttam, hogy közel laknak...) 


Volt huszonöt év szünet.
(Ez idő alatt is volt bőven nehéz ügyfél, de győztük. Némelyikkel még barátságba is keveredtünk.)

A múlt szombaton vittek el egy szervizes gépet, mely már két hónapja elkészült. (Hetente figyelmeztető SMS-t kapott a tulaj, kezében volt egy papír, mely az elhúzódó tárolás növekvő költségeire figyelmeztette, nem számított.)
Amikor megírtam neki, hogy egy héten belül leselejtezem a járgányát, hirtelen betoppant.
Nekiállt kötekedni, hogy nem jó módszerrel javítottuk a gépet. (!)
Mondtam neki, hogy a szervizelés bizalmi dolog. Sem ő, sem én nem látunk a szerkezet belsejébe. Régi ügyfeleink tudják, hogy a végösszeg nem a megrendelő ábrázatától és nem a mi napi hangulatunktól függ, hanem a bicikli állapotától. Ezért járnak hozzánk vissza.
Mindegy volt. A vállalási feltételek - amelyek évek óta mindenhova ki vannak függesztve - nem érdekelték:
- Miért nem olvasta fel..?!
Na, ekkor kértem meg, hogy a jövőben talán máshová fáradjon bringát javíttatni.
(Nem irigylem a környék kerékpár boltosait...;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése