A kerékpározás hőskorában egy racsni (szabadonfutó kilincsműves menetes csoportkerék) letekerése az agyról célszerszámot, nagysatut, szakértelmet és jó adag szerencsét igényelt. Az agy a sok hegymenet, az eltelt idő és a felszereléskor elmulasztott zsírozás következtében igen erősen össze tudott gyógyulni a racsnival.
Erre találták ki a franciák a különlegesen nagy menetemelkedésű kapcsolatot, ez volt a Helicomatic rendszer.
A felső képen a félig letekert racsni és az agy. Alatta egy másik racsni és a rögzítő gyűrű. Jobbra lent a "racsnileszedő-küllűhúzó-sörnyitó" kombinált szerszám. Ebből világosan látszik, mire lehetett szüksége a múlt korok bringásainak: küllőpótlás és sör!
Ezen a kis képen pedig a racsni látható lezárt állapotban.
Itt pedig a különleges szerszám munkában.
A kétség kívűl sok problémát megoldó rendszer nem tudott elterjedni, mert szinte egy időben jelent meg a Shimano kazettás rendszere. A japánok (oroszok?) találmánya pedig annyiban fejlettebb volt, hogy a szabadonfutó mechanikát nem kellett eldobni a fogaskoszorúk elkopásakor, így a jobb rendszer lemosta a Helicomaticot.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése